Юний друже, минулого разу ми розповіли про функціональну грамотність. Хочеш перевірити себе на володіння функціональною грамотністю? Тоді поїхали.
Пропонуємо розглянути індикатори функціональної грамотності пересічного школяра і їх показники:
Загальна грамотність: написати твір, реферат; рахувати без калькулятора; відповідати на питання, не відчуваючи труднощів в побудові фраз, підборі слів; написати заяву, заповнити будь-які анкети, бланки.
Комп’ютерна грамотність: шукати інформацію в мережі Інтернет; користуватися електронною поштою; створювати і роздруковувати тексти; працювати з електронними таблицями; використовувати графічні редактори.
Грамотність дій в надзвичайних ситуаціях: надавати першу медичну допомогу потерпілому; звернутися за екстреною допомогою до спеціалізованих служб; піклуватися про своє здоров’я; вести себе в ситуаціях загрози особистої безпеки.
Інформаційна грамотність: знаходити і відбирати необхідну інформацію з книг, довідників, енциклопедій та інших друкованих текстів; читати креслення, схеми, графіки; використовувати інформацію зі ЗМІ; користуватися алфавітним і систематичним каталогом бібліотеки; аналізувати числову інформацію.
Комунікативна: працювати в групі, команді; заручитися підтримкою інших людей; не піддаватися коливань свого настрою, пристосовуватися до нових, незвичних вимогам і умовам, організувати роботу групи.
Володіння іноземними мовами: переводити нескладні тексти; розповісти про себе, своїх друзів, своє місто; розуміти тексти інструкцій на упаковках різних товарів, приладів побутової техніки; спілкуватися з закордонними друзями і знайомими на різні побутові теми.
Грамотність при вирішенні побутових проблем: вибирати продукти, товари і послуги (в магазинах, в різних сервісних службах); планувати грошові витрати, виходячи з бюджету сім’ї; використовувати різні технічні побутові пристрої, користуючись інструкціями; орієнтуватися в незнайомому місті, користуючись довідником, картою тощо.
У оволодінні функціональною грамотністю допоможуть такі ключові компетентності, як: вміння аналізувати, порівнювати, виділяти головне, давати адекватну самооцінку, бути самостійним, вміти співпрацювати, проявляти ініціативу, помічати проблеми і шукати шляхи їх вирішення.
То ж розвивай необхідні компетентності і функціональну грамотність.