×
  • Головна
  • Навички, необхідні для успішної кар’єри.

Навички, необхідні для успішної кар’єри.

Донедавна головним критерієм,  на який звертали увагу роботодавці, була наявність диплома, що свідчив про професійну спеціалізацію. Програміст мав уміти створювати програми, журналіст – писати репортажі, а бухгалтер вести облік. Усе інше вважалося позитивним, але не обов’язковим. Сьогодні ситуація кардинально змінилася. Сучасні роботодавці розраховують на те, що кандидат повинен мати десятки різноманітних вмінь. Що ж це за вміння?

Сьогодні ми вам відкриємо, що ховається за черговими новомодними словами, які міцно увійшли в лексикон менеджерів по персоналу. Ми поговоримо про  те, що таке Hard skills, так звані, “тверді”  і Soft skills  – “м’які” навички.

До “твердих” навичок відносяться навички, які пов’язані з технікою виконання; вони притаманні певній категорії професій, це – професійні навички. До таких навичок відносяться: володіння методом “сліпого” друку, іноземною мовою, шиття одягу за лекалами, керування автомобілем, здатність за 5 хвилин змінити 4 колеса в автомобілі, програмування тощо. Навички з категорії Hard skills прості для спостереження в повсякденному житті. Тобто, це ті навички, які, власне, і роблять вас професіоналом у своїй галузі, які ви можете з легкістю продемонструвати майбутньому роботодавцю. Наприклад: пілот літака не замислюючись розповість послідовність дій зі зльоту і посадки. Його інструкції будуть схематичними, конкретними і послідовними. При наявності практичних занять людина освоює навик категорії Hard skills, здатна довести здобуте вміння до автоматизму і надалі застосовувати його в повсякденній практиці, дотримуючись строго встановленої послідовності дій або «за шаблоном».

Зараз все більше і більше роботодавців вимагають від своїх підлеглих (особливо тих, що займають керівні посади) і здобувачів роботи, які тільки бажають влаштуватися на роботу, наявності soft skills. І це не дивно, адже, якщо вірити останнім дослідженням учених умів з Гарварда, то успішність людини в професійній сфері на 85% залежить від «м’яких» навичок і лише на 15% від «твердих».

Тому не дивуйтеся, якщо на співбесіді вас попросять пройти тести або будуть задавати цікаві питання, які, на перший погляд, не мають нічого спільного з професійними навичками.

До “м’яких” навичок відносяться певні особистісні характеристики, які пов’язані з ефективною взаємодією з іншими людьми, це – людські якості. До них переважно відносяться комунікативні та управлінські вміння. Наприклад, знаходити підхід до людей, переконувати, зберігати позитивне ставлення, гнучкість поведінки, робочу етику, вміти вирішувати проблеми,  встановлювати взаємовідносини, працювати в команді, слухати й розуміти співрозмовника, проводити переговори, презентації, вести дискусії тощо. “М’які” навички дозволяють бути успішним незалежно від специфіки діяльності та напряму, в якому працює людина.

Тобто, для успіху в самореалізації потрібні як “тверді”, так і “м’які” навички. Якщо “тверді” навички вам допоможуть опанувати під час навчання у відповідних навчальних закладах, або ви самі можете спробувати опанувати деякі з них (наприклад, вивчити китайську мову самостійно), то навчитися “м’яким” навичкам з книжок, досить проблематично.

Як розвивати “м’які” навички? В цьому вам допоможуть різноманітні тренінги із спілкування, мотивації, лідерства, менеджменту, роботи в команді, особистісного розвитку тощо. Також зараз ви можете відвідувати різноманітні майстер-класи з розвитку необхідних навичок.

Друже, щоб бути затребуваними на ринку праці, необхідно опановувати необхідні навички!